O mnie

Nazywam się Przemek Ślużyński i jestem realizatorem nagrań. Karierę zawodową rozpocząłem w 1987 roku w Studiu „Giełda” w Poznaniu. Później były inne miejsca, między innymi K&K Studio, a od 1993 jestem współwłaścicielem MM Studio w Poznaniu. Współpracowałem z… prawie z wszystkimi znanymi i mniej znanymi artystami w Polsce, polskie internety są zbyt małe, żeby wszystkich wymienić, a przecież nie chciałbym nikogo pominąć. Nagrywam wszystko – muzykę, słuchowiska, reklamy, kursy językowe – wiedza i doświadczenie przydają się w każdej sytuacji.
Od niedawna (no, już trzy lata) jestem też pracownikiem Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu – a czego mogę tam nauczać? Oczywiście realizacji nagrań.

Oprócz codziennej pracy realizatorskiej i dydaktycznej znajduję też czas na publikowanie w czasopismach FCM Muzyk oraz Estrada i Studio, a także na portalu e-muzyk-pl.

Jakby tego było mało, to jestem współzałożycielem i oczywiście stałym członkiem zespołu Wielka Łódź.

Blog nagrywamy.com stworzyłem w celu „szerzenia kaganka oświaty” – może komuś moje przemyślenia ułatwią życie? Jest kilka stron (jak na przykład znakomite zakamarkiaudio) i forów poświęconych zagadnieniom związanym z nagrywaniem w warunkach mniej lub bardziej domowych, i większość artykułów przekazuje wprawdzie wiedzę, ale w zasadzie nie prowokuje do myślenia i znajdowania rozwiązań samemu. Tymczasem nie jesteśmy w stanie wyobrazić sobie każdej sytuacji nagraniowej czy każdej konfiguracji sprzętowej – i czytający fora i blogi i tak w końcu zostają sami ze swoimi problemami. Może zamiast poradników i tutoriali warto sprowokować ich do myślenia i samodzielnego rozwiązywania problemów?

W razie potrzeby lub chęci proponuję kontakt – na początek mailowy: przemak-maupa-o2.pl

Reklamy

31 thoughts on “O mnie

  1. Jerry

    Witam, będę oryginalny – chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób można kupić DAW-AMP’a 🙂
    Pozdrawiam! 🙂

    Odpowiedz
  2. Radek

    Witam, ja również chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób można kupić DAW-AMP’a…
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz
  3. Przemek - Male Kino

    Witam Przemku,
    Niestety nie znalazlem mozliwosci kontaktu przez email, pisze wiec komentarz w nadzieji, ze rowniez zostanie przeczytany (i wyrzucony do kosza – bo de facto nie jest na blogu potrzebny) – a posluzy za kontakt z Toba.

    Jestem rowniez m.in. bloggerem. Prowadze malekino.com dotyczace filmowania lustrzankami. Temat rozwojowy, dosc nowy i zastepstwo tanszego aparatu – zamiast kamery wg naszej braci lustrzankowej – jest mocno na plus. Niestety sa pewne konsekwencje przystosowania aparatu do realiow filmowania i tu pojawia sie m.in. zagadnienie rejestracji dzwieku.

    Przeczytalem kilkunastoczesciowy temat – podlaczenia mikrofonow do komputera i bardzo mnie zainspirowal (zaluje ze phantom’owy odcinek ostatni wciaz sie nie pojawil). To naprawde kawal dobrej roboty. Niestety my realizatorzy obrazu jestesmy amatorami w swiecie dzwieku – ktory to jest (dla nas) zawily i przez to czesto traktowany po macoszemu.

    Niemniej jednak filmujac potrzebujemy dobrego czystego dzwieku i kazdy predzej czy pozniej ten temat – „musi liznac”. Do tej pory napisalem kilka rozbudowanych artykulow na ten temat (jednak dla Ciebie beda to podstawy podstaw). W „naszym swiecie” krazy jednak wiele spekulacji i opinii co mozna i jak mozna, a czego nie. Glownie chodzi o podlaczanie mikrofonow do aparatow lub do zewnetrznych mobilnych rekorderow. Chcialbym to raz na zawsze uporzadkowac i sobie w glowie i tysiacom moich czytelnikow. Chcialbym tym samym prosic Cie o pomoc w wyjasnieniu kilku kwestii, moze w miare mozliwosci czasowowych opisaniu w paru slowach kilku zasad/mozliwosci itp. Nie sa to na pewno trudne zagadnienia (moze nawet dla Ciebie ciekawe – bo zwiazane z troche inna materia niz na codzien) ale dla „naszej braci” odwiecznie nurtujace. Naturalnie z checia chcialbym Cie zacytowac, odniesc sie takze do Twojej strony jako kompendium wiedzy.

    Jesli nie prosze o zbyt wiele – interesowalyby mnie tematy z takiego pogranicza….. a może najpierw mały wstęp „jak my to robimy”.
    link do jednego wpisu (zerknij przynajmniej na obrazki i tytuly jesli nie masz czasu na lekture):
    http://malekino.com/wybierz-swoj-zestaw-audio-i-nagraj-swietny-dzwiek/
    oraz drugiego:
    http://malekino.com/jak-i-czym-nagrac-pefrekcyjne-audio-do-filmu/

    Generalnie to dżwięk nagrywamy na aparaty, lub recordery takie jak Zoom H1, H4n, Roland R-26 i inne.
    Korzystamy najczesciej z mikrofonow kierunkowych – bardzo popularne to Rode’y NTG-1, NTG-2 (z zasilaniem na baterie) i innych. Dookolne pojemnosciowe sa zadziej uzywane, ale czasami wybierane czesciej przez nizsza cene. Wykorzystujemy takze mikrofony krawatowe.

    Interesowalyby mnie np.:
    1. zagadnienie
    – czy mikrofon dynamiczny mozna podlaczyc do aparatu?
    (zgodnie ze specyfikacja canona – impedancja mikrofonow musi miescic sie w zakresie 200 do 2000 ohm,pisze tam ze mikrofony dynamiczne odpadaja. Ale np. takie firmy Shure, Beyerdynamic maja impedancje 600 ohm – czy wykonujac przejsciowke z Twojego wpisu bedzie to dzialac?)
    – teraz pytanie jaka przejsciowke bo bylo ich bardzo wiele.. symetryczne, niesymetryczne, ze zwartymi niektorymi wtykami, czy z jakimis opornikami itd itd?
    – czy np. jesli bedziemy chcieli otrzymac 5m kabel do mikrofonu dynamicznego – robimy go 4,5m grubego z wtykami XLR, a pozniej 0,5m przejsciowke z XLR na minijack do aparatu? Mam na mysli zakłócenia? Czy to bedzie szumieć tak samo jak 4,5m cienkiego kabla do minijacka + 0,5m przejsciowki z XLR do minijack?
    – czy mikrofon dynamiczny mozna podlaczyc np. do taniego rejestratora Zoom H1 z wejsciem minijack (Impedancja wejsciowa – 2000 ohm, czyli taka sama chyba jak w aparacie) na takiej samej zasadzie jak do aparatu?
    – czy oby na pewno powyższe rozwiązania nie będą wymagały przedwzmacniacza? (mysle ze nie – ale chce sie upewnic)
    2. zagadnienie
    Aparaty Canon maja przedwzmacniacz mikrofonowy z duzymi szumami – jest na to patent (pospolity) uzycie albo mikrofonów Rode (Stereo) VideoMic Pro które mają przełącznik +20db dzięki któremu używamy lepszego wbudowanego w mikrofon przedwzmacniacza, a ściszenie do minimum wejścia w aparacie. Ale mikrofonow z ta opcja nie ma zbyt wielu (te 2), poza tym sa one drogie (ok 800zl w gore). Druga opcja to zakup przedwzmacniacza (akurat ten daje super efekty) firmy Juicedlink ale są one dostepne tylko w USA (droga wysylka i clo) i z dobrymi parametrami kosztuja ok 1200-1500zł + przesylki. Zasada funkcjonowania jest podobna jak poprzednio. Sciszamy aparat, wzmacniajac tym cudem.
    Niedawno jednak co chcialbym potwierdzic wlasnie – gdzies uslyszalem taki patent. W sklepie http://sklep.avt.pl/c/pl/38_863/1/1/0/long/przedwzmacniacze+mikrofonowe.html sa dostepne przedwzmacniacze zmontowane na plytkach (opisywane jako niskoszumowe) od 30 do 50zl. Czy jesliby z nich skorzystac dadza lepszy efekt niz te preampy wbudowane w aparaty (moj informator mowi ze jest niebo lepiej). Chodzi nie o samo wzmocnienie – jako takie, ale o zastapienie wzmocnienia aparatu tym – niskoszumowym. Docelowo wtykać to za kazdym razem przed kazdym mikrofonem podlaczanym do aparatu.
    -Co o tym sadzisz. Zasilanie z baterii 9V, potencjometr do wzmocnienia, pudelko i preamp za kilkadziesiat zlotych bedzie znacznie lepszy od tego w aparacie gotowy? (mowia ze tak)
    – Czy można do niego podlaczyc rozne mikrofony do aparatu/rekordera – dynamiczne, kierunkowe i krawatowe? Oczywiscie odpowiednio od modelu z przelotkami XLR lub jesli sa na minijack (jak te krawatowe) – to bez? Naturalnie wg. zasady – jesli dziala to bez tego przedwzmacniacza ale szumi, podpinamy go, neutralizujemy szum i nagrywamy czystszy dzwiek z tego samego zrodla.
    – W ofercie jest najdrozszy model za 52zl – AVT2703 B – ultraniskoszumowy jak pisza, ktory ma nawet zasilanie Phantom ! Czy przy odpowiedniej adaptacji mozna by bylo podlaczyc np. mikrofon kierunkowy Rode NTG-1, zasilic go i podpiac do aparatu/recordera?
    3. zagadnienie
    Jest taki mikrofon – ktory bardzo czesto uzywamy Rode NTG-2, z ewentualnym zasilaniem z baterii lub phantom. Jednak przy zasilaniu z baterii (czyli uzywajac rejestratora bez napiecia – czyli tanszego) – jego czulosc jest nizsza i przez to po podbiciu szumy sa wyzsze.
    – Czy to mozliwe zeby w jakis sposob przy zasilaniu z baterii wlasciwosci mikrofonu byly takie jak z phantomu? (Impedancja wyjściowa: 250 Ohm przy zasilaniu Phantom, 350 Ohm przy zasilaniu bateryjnym). Moze istnieje sposob na dobry sygnal przy braku zasilania phantom?
    – Czy moze sprawe rozwiazac zasilanie phantom z urzadzenia generujacego tylko zasilanie phantom np. Audix APS-910 na baterie, lub img Stage Line EMA-3 z sieci?

    Wielkie dzieki za odpowiedz.
    Wierze ze znajdziesz na to czas,
    oczywiscie odpowiedzia moze byc takze wpis u Ciebie na blogu (powolam sie na niego) – uprzedz mnie tylko – jesli bede musial poczekac.

    prosze o odpowiedz na mojego maila
    przemek.niedbala@gmail.com

    Pozdrawiam,
    imiennik – Przemek z Male Kino

    Odpowiedz
  4. Wojciech

    Witam , mam do Pana kilka pytań natury technicznej a wiem ,że dysponuje pan nietuzinkową wiedzą 🙂 Czy stacja roland vc2000 to lepsze pod względem jakości rozwiązanie niż rme fireface + mackie 1404 vlz3 ? ten roland wydaje się kuszący , ale nigdzie nic nie piszą o podzespołach , co lepsze , co daje lepsze efekty i czy w ogóle ten roland funkcjonuje jako karta dźwiękowa zewnętrzna do komputera ?

    Odpowiedz
    1. nagrywamy Autor wpisu

      To są różne rzeczy, ten roland raczej interfejsem nie jest, a USB „USB 2.0 for hi-speed data transfer, .WAV/AIFF import and .WAV export”.
      Co jest lepsze? Trudno powiedzieć, to są różne koncepcje.

      Odpowiedz
      1. Wojciech

        Ogółem ma mi to służyć jako studio nagrań oraz mix&masteringu 🙂

      2. nagrywamy Autor wpisu

        Raczej sprzęt do studia 😉
        Ja jestem przeciwnikiem rozwiązań all-in-one, wole komputer, ale to jak kto lubi. No i ten roland całkowicie nierozwojowy jest.

  5. Wojciech

    Nie rozumiem tego , pisałem na EiS temat, odpowiadał mi Pan i dzięki temu rozumiem więcej 🙂 a jakiś moderator zablokował temat ^_^ , jak widać czuje Pan ten klimat ,że głupich pytań nie ma , bywają tylko głupie odpowiedzi 🙂 Dziękuję 🙂

    Odpowiedz
    1. nagrywamy Autor wpisu

      Proszę bardzo 😉
      Fora trzymane są najczęsciej mocną ręką, w przeciwnym wypadku by się rozlazły w szwach po paru tygodniach. A że czasem ktoś niewinny poleci do kosza – cóż…

      Odpowiedz
  6. Piotr Madziar

    Popieram, dobrze że się wreszcie zdecydowałeś. Masz olbrzymią wiedzę i doświadczenie – a co najważniejsze, masz wykształcenie techniczne, co w tym zawodzie jest coraz rzadszym zjawiskiem. A to przecież mocno techniczna profesja.

    Odpowiedz
  7. markmix

    No nareszcie Pan Profesor swojego bloga zalozyl i od czasu do czasu podzieli sie wiedza z gawiedzia !?! Bede tutaj z pewnoscia regularnie zagladal !

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s