Reamping część 6 – efekt podłogowy Boss jako bufor

Czyli Boss wydaje się być OK. Pójdźmy dalej. Przed prawdziwymi pomiarami będzie jeszcze „część instrumentalna” – dwa pasywne instrumenty, strato i precision, podłączone „jak trzeba” – czyli przez Bossa (jako bufor, ale przecież moglibyśmy go również użyć jako efekt), a Boss przez znany bufor Focusrite do interfejsu. Uwaga – próbki nie są takie same, za każdym razem gram od nowa, no bo jak inaczej?

W pierwszym przykładzie gram na stratocasterze, a poziom operacyjny ustawiony jest na -10dBV:

Strato-boss-przez-focus-10dBV-1

Strato-boss-przez-focus-10dBV-2

Strato-boss-przez-focus-10dBV-3

Jak widać, odpowiednio obciążony (czyli nieobciążony) Boss bez problemu przesterowuje wejście interfejsu przy poziomie operacyjnym -10dBV. Wprawdzie przesterowanie to jest jakby „ładniejsze”, bardziej „okrągłe” – no, ale jest. Najważniejsze, że poziom jest za wysoki jak na wejście -10dBV. Jak brzmi? W sumie… „jakoś”:

Czy dam radę przesterować precisiona? Co, ja nie dam rady? Proszę bardzo:

Precision-boss-przez-focus-10dBV-1

Precision-boss-przez-focus-10dBV-2

Czy to słychać? W sumie nie bardzo, ale chodzi o to, że poziom jest za wysoki:

Przełączmy interfejs na poziom +4dBu i zobaczmy, czy dam rade, waląc w gitarę, przesterować coś w łańcuchu. Wyniki poniżej:

Strato-boss-przez-focus+4dBu-1

Strato-boss-przez-focus+4dBu-2

Jak widzimy, interfejs z pewnością nie jest przesterowany, mamy jeszcze spory zapas poziomu. Czy przesterowuje się Boss? Raczej tak, przynajmniej trochę, ale jest to zupełnie inny charakter przesterowania, poza tym jest to dokładnie to, co uzyskalibyśmy podłączając efekt do wzmacniacza. W każdym razie nie ma paru po kolei równiutko obciętych szczytów. Brzmi ciszej, wiadomo:

Podobnie precision – wejście przetwornika na pewno nie jest przesterowane:

Precision-boss-przez-focus+4dBu-1

Precision-boss-przez-focus+4dBu-2

Brzmienie – ciszej oczywiście, może jakiś przester analogowy jest, ale interfejs nie jest przesterowany:

Tak więc powodem wszystkich zniekształceń było zbyt mocne obciążenie wyjścia Bossa – zbyt niską impedancją wejścia liniowego interfejsu. Wniosek jest oczywisty: niestety – efektów podłogowych tego typu nie można podłączać do wejścia liniowego.

CDN 😉

Reklamy

4 thoughts on “Reamping część 6 – efekt podłogowy Boss jako bufor

  1. Mirazzboono

    🙂
    Zapytam tak.Jak podłączyłbyś gitare mając: git.elektr. pasywna(ibanez 2xhum seymour +1x single di Marzio ) – boss cs (opcjonalnie) – interfejs Tc electronic konnekt 6.

    Odpowiedz
    1. nagrywamy Autor wpisu

      Skąd wiesz, że mam konnekt6? 😉
      Zastanowię się, sprawdzę i odpowiem. Prawdopodobnie w ogóle bez bossa ani żadnego pośredniczącego elementu.

      Odpowiedz
      1. nagrywamy Autor wpisu

        Konnekt6 ma impedancję wejściową 1M i bardzo sensowny poziom maksymalny +18dBu. Sprawdzilem, da sie nagrac bez problemu gitare bez przetseru, impedancja jest OK, nic zlego z brzmieniem sie nie dzieje. Czyli moja odpowiedz jest taka: bym podlaczyl bezposrednio do konnekta, do wejscia instrumentalnego (zaswiecona gitarka a nie jack). Boss czy cokolwiek inengo po drodze moze byc, wiele nie zaszkodzi ani nie pomoze. Oczywiscie taki slad moze sluzyc do obrobki wtyczkowej, do reampingu juz mniej.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s